سفارش تبلیغ
صبا ویژن
































شیران

<>
 

جنجال جدید صهیونیستها درباره ایران و سوریه/ استناد به ایمیل هک شده

هفته گذشته خبری در رسانه های صهیونیستی مبنی بر هک شدن ایمیل های دفتر ریاست جمهوری سوریه منتشر شد و همانطور که پیش بینی می شد از صبح امروز شنبه پرونده سازی جدید صهیونیست ها و کشورهای غربی علیه محور مقاومت آغاز شد.

به گزارش مهر، هفته گذشته روزنامه هاآرتض از نفوذ یک گره خرابکار اینترنتی به نام "گروه ناشناس" به رایانه های دفتر ریاست جمهوری سوریه و هک شدن ایمیل های شخص "بشار اسد" خبر داد. در همین رابطه امروز شنبه همین روزنامه مدعی شده که در یکی از ایمیل ها به صراحت آمده سوریه با کمک ایران تحریم های بین المللی را پشت سر می گذارد.

این روزنامه در ادامه ادعاهای خود می نویسد : در یکی از این نامه های الکترونیکی (ایمیل) آمده که ایران یک میلیارد دلار به سوریه کمک کرده تا این کشور بتواند تحریم های بین المللی را پشت سر گذاشته و به وضعیت داخلی خود سر وسامان بدهد.

هدف از پرونده سازی جدید

سوریه چند ماهی است که با اعتراضات داخلی حمایت شده از سوی غرب و برخی کشورهای عربی مواجه است و دشمنان محور مقاومت تلاش می کنند تا با تشبیه تحولات این کشور به بیداری اسلامی آغاز شده در کشورهای عربی و شمال آفریقا، راه دخالت در سوریه را هموار کرده و حکومت یکی از کشورهای تاثیر گذار در مقاومت علیه استکبار را سرنگون کنند .

در همین راه کشورهای غربی به همراه عربستان در تلاش هستند تا به هر نحو ممکن قطعنامه ای را علیه سوریه در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب برسانند.

در همین رابطه "فیصل مقداد" معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به توطئه های بی شمار غربی و عربی علیه کشورش، بازیگر اساسی را رژیم صهیونیستی دانست.

"مقداد" گفت: سوریه با توطئه همه جانبه ای که اسرائیل در آن نقش اساسی ایفا می کند روبرو است. آمریکا و کشورهای غربی خواهان صلح در منطقه نیستند و فقط قصد دارند که اسرائیل را بر کل منطقه مسلط سازند. گروههای مسلح با حمایت خارجی ها مردم را می کشند و زیرساختهای اساسی از جمله تاسیسات نفتی "حمص" را تخریب می کنند. سوری هایی که مخالفان را حمایت می کنند مشتی نادان، جنایتکار و قاچاقچیان مواد مخدر هستند و هدف از ایجاد جمعیت دوستان سوریه آماده سازی برای جنگ و کمک مالی به دشمنان سوریه است.

هدف اصلی چیست ؟

از همان آغاز تحولات داخلی سوریه و فشار کشورهای غربی عربی بر دمشق اغلب کارشناسان و فعالان سیاسی بر این نکته تاکید داشتند که هدف از وارد کردن فشار بر بشار اسد، تحت تاثیر قرار دادن ایران و دور کردن متحدان تهران از محور مقاومت است.

دسیسه طراحی شده از سوی دشمنان مقاومت به حدی خطرناک بود که حتی احزاب مخالف دولت اسلام گرای ترکیه نسبت به آن هشدار داند. در همین رابطه "کمال قلیچداراوغلو" رئیس حزب جمهوریخواه خلق ترکیه (مهمترین حزب مخالف اردوغان) نسبت به تلاش کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی برای توطئه علیه ایران هشار داده و گفته بود : آزادی و دموکراسی بهانه ای شده اند تا قدرت های غربی منابع انرژی خاورمیانه را به یغما ببرند. توطئه ای علیه ایران در خاورمیانه در جریان است و تلاش می کنند تا سوریه را از یک کشور حامی ایران به مکانی برای اسرائیل و حامی آن تبدیل کنند و البته این یک بخش کوچک از توطئه ای بزرگ است. هدف انزوای ایران در خاورمیانه است. غرب اگر دولت فعلی سوریه را سرنگون و یک حکومت حامی اسرائیل در آن روی کار بیاورد به هدف خود رسیده است.

بدین ترتیب با کنار هم قرار دادن تحولات رخ داده پیرامون ایران از فشار غرب و اعمال تحریم های جدید علیه تهران گرفته تا تهدیدهای همیشگی آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به تاسیسات جمهوری اسلامی می توان به راحتی به این نتیجه رسید که فشار بر سوریه و انتشار خبرهایی درباره ایمیل های هک شده بشار اسد، فقط و فقط برای افزایش فشار بر دمشق و به راه انداختن یک جو بین المللی علیه حکومت سوریه به صورت ظاهری و علیه ایران در حالت اصلی است تا بدین ترتیب بتوانند تهران را وادار به عقب نشینی از خواسته های به حق خود کنند.


نوشته شده در پنج شنبه 90/11/27ساعت 7:4 عصر توسط اکبر نبی نظرات ( ) |

جامع ترین موضوعات نظامی ایران و جهان


حمله نظامی به ایران جنگ روانی یا تهدید واقعی؟


هم‌زمان با ارایه بسته پیشنهادی جدید گروه 1+5 به جمهوری اسلامی ایران رسانه‌های غربی و به خصوص آمریکایی – صهیونیستی بر اساس سیاست چماق و هویج جنگ روانی جدیدی را بر علیه ایران آغاز کردند.

.



ارتش آمریکا در آیین‌نامه رزمی خود در سال 1955 تعریفی جالب از جنگ روانی در عرصه بین‌المللی ارائه کرده است.
"جنگ روانی استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور اصلی آن تأثیرگذاری بر عقاید، احساسات، تمایلات و رفتار دشمن، گروه بی‌طرف و یا گروه دوست است به نحوی که پشتیبانی برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی باشد."

بر این اساس ایالات متحده از جنگ روانی به عنوان ابزاری مهم در جنگ‌های مدرن از آن بهره گرفته است و تلاش کرده از طریق سایت‌های خبری، مطبوعات، خبرگزاریها، رادیوها و تلویزیونها برای تأثیرگذاری روانی بر مردم، احزاب، سیاستمداران، گروهها و سازمانها استفاده کند. از بین بردن امید نزد مخاطبان کشور هدف، بی‌اعتمادی نسبت به رهبران، شکاف در بین جامعه‌ی هدف و ایجاد هراس از تنبیه نظامی نزدیک از مهمترین هدف‌های جنگ روانی می‌باشد. سانسور، تحریف، ساختن یک یا چند دشمن فرضی، محک زدن، ادعا به جای واقعیت، اغراق، تفرقه، ترور شخصیت، شایعه و ماساژ پیام که آلوین تافلر در کتابهای خود به آن اشاره کرده از جمله مهمترین راهبردهای اساسی جنگ روانی به شمار می‌رود.
هم‌زمان با ارایه بسته پیشنهادی جدید گروه 1+5 به جمهوری اسلامی ایران رسانه‌های غربی و به خصوص آمریکایی – صهیونیستی بر اساس سیاست چماق و هویج جنگ روانی جدیدی را بر علیه ایران آغاز کردند.

مقاله سیمورهرش در مجله نیویورکر مبنی بر اختصاص 400 میلیون دلار کاخ سفید برای گسترش عملیات‌های زمینی بر علیه ایران آغاز ماجرا بود. شائول موفاز وزیر ایرانی‌زاده رژیم صهیونیستی از اقدام نظامی بر علیه ایران سخن گفت و تأکید کرد: "ایران جهان را می‌فریبد زمانی می‌خرد به هر ترتیبی که شده می‌خواهد ایام پایانی ریاست جمهوری جورج بوش را به سلامت بگذراند." به دنبال آن صد جنگنده – بمب‌افکن اسراییلی با مانور بر فراز یونان عملیات حمله به ایران را شبیه‌سازی کردند که تمامی رسانه‌های غربی با آب و تاب تمام آن را مخابره کردند و همگی از حمله قریب‌الوقوع به تأسیسات هسته‌ای ایران خبر دادند. شبنای شاویط رئیس اسبق موساد در یک سخنرانی در برابر صدها اسراییلی در شهر بئوشبع در جنوب اسرائیل گفت: "ایران ظرف یک سال به نقطه غیرقابل بازگشت در طرح‌های هسته‌ای خود می‌رسد". پایگاه خبری وای‌نت وابسته به روزنامه یدیعوت آخرونوت نوشت: "ایران قبل از آنکه سیستم پدافند روسی اس ای 20 را دریافت دارد باید اسراییل کار را یکسره کند".

این عملیات روانی گسترده تا آزمایشات موشکی جدید ایران به شدت ادامه داشت که بعد از آن تا حدود زیادی فروکش کرد. فولکراشتانسل مدیر کل امور سیاسی وزارت خارجه آلمان گفت "به آمریکا اجازه نمی‌دهیم برای حمله به ایران از خاک ما استفاده کند." این در حالی بود که خانم مرکل صدراعظم آلمان در حاشیه اجلاس گروه هشت در ژاپن از پاسخ به خبرنگاران درباره‌ی پرونده‌ی هسته‌ای ایران طفره رفته بود. هم زمان رسانه‌های روسیه از فروش تسلیحات نظامی به ایران در صورت حمله نظامی به این کشور خبر می‌دادند. دکتر محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به جنگ روانی دشمن در نامه‌ای به سران گروه هشت گفت: قدرت آمریکا در حال افول است و در یک مصاحبه مطبوعاتی در مالزی بیان داشت: آمریکا و اسرائیل جرأت حمله نظامی به ایران را ندارند".

شواهد و قراین زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد تهدیدات اسرائیل و آمریکا تنها یک جنگ روانی است و سخنان دکتر احمدی‌نژاد با واقعیت نزدیکتر است. در اینجا تنها به بخشی از این شواهد اشاره می‌کنیم:

روزنامه ساندی تلگراف به نقل از منابع پنتاگون نوشت: "بدنبال دیدار دریاسالار مایکل مولن رییس ستاد کل ارتش آمریکا از اسراییل و گفتگو او با مقامات سیاسی و نظامی این نگرانی تقویت شده است که اطلاعات محرمانه کافی و دقیق در مورد تأسیسات واقعی ایران و مکان آنها وجود ندارد و لذا مقامات آمریکا نگرانند که حمله احتمالی با ناکامی رو به رو شود. در دیدار مایکل مولن با مقمات اسراییلی چون ارتشبد گابی اشکنازی رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل، اهود باراک وزیر دفاع اسرائیل و اوهود اولمرت نخست‌وزیر مشخصات پایگاه‌های هسته‌ای ایران مورد ارزیابی قرار گرفت. مایکل مولن در این سفر عواقب بد حمله به ایران را گوشزد کرد و گفت: "این منطقه به خودی خود به شدت بی‌ثبات است و باید از هر گامی که چالش خطرناک محسوب شود و آن را بی‌ثبات‌تر کند پرهیز کرد." ژنرال کویر واسر مقام پیشین سازمان اطلاعات نظامی اسراییل در سخنانی که تأیید کننده حرفهای دکتر احمدی‌نژاد می‌شود بیان داشت: "دیگران آرزو می‌کنند اسرائیل کار را یکسره کند و خود شهامت آغاز اقدام لازم را ندارند."

ژنرال ایتان بن الیاهو از فرماندهان نیروی هوایی اسراییل در سخنرانی در یکی از مؤسسات پژوهشی رژیم صهیونیستی گفت: "اگر اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند باید خود را برای بیست روز حملات موشکی از سوی ایران، سوریه، حزب‌الله و حماسی آماده کند و این در حالی است که به رغم او ممکن است 5 هزار فروند موشک کاتیوشا از سوی حزب‌الله در جنوب لبنان اسرائیل را نشانه بگیرد "هم زمان فرمانده ستاد مشترک آمریکا هم گفت "از نظر او آمریکا نمی‌تواند این روزها جبهه سومی بعد از عراق و افغانستان بگشاید."

خبرگزاری رویتر نیز به تاکتیک‌های غیرمتعارف ایران در صورت حمله نظامی به ایران اشاره کرد و آنها را این چنین برشمرد:

1. عملیات حمله و گریز در خلیج‌فارس از طریق قایق‌های تندرو موشک‌انداز.

2. حمله موشکی به ناو آمریکا در منطقه و حوزه‌ی خلیج‌فارس.

3. تسهیل انتقال اسلحه به داخل عراق و استفاده از نیروهای ضد آمریکایی.

4. بی‌ثبات سازی افغانستان برای نیروهای ناتو.

5. حمله به اسرائیل از طریق متحدان منطقه‌ای ایران.
هفته‌نامه تایم هم در واکنش به حمله نظامی اسرائیل به ایران نوشت: "اگر حمله نظامی به ایران صورت گیرد ایران فورا صادرات نفت از خلیج‌فارس را با شلیک یکی از موشک‌های چینی کرم ابریشم به یکی از تانکرهای نفت‌کش در تنگه هرمز و یا تأسیسات نفتی یکی از کشورهای عربی حوزه‌ی خلیج‌فارس متوقف خواهد نمود که این بدان معناست که در بدترین شکل ممکن هفده میلیون بشکه از بازار نفت جهانی خارج خواهد شد. باز شدن دست جنگجویان طرفدار ایران در عراق فاجعه‌ای چون عید سال 1968 ویتنام خواهد آفرید. اسرائیل نمی‌تواند به ایران حمله کند و نبرد را به تنهایی کنترل کند آنها نیاز به این دارند که ارتش کامل ایالات متحده را پشت سر خود ببینند بنابراین تا آن زمان اسرائیل تنها می‌تواند غرغر کند و آرزو کند تحریم‌ها بر علیه ایران کارگر افتد."

مجموعه این واقعیت‌ها موجب شد تا تام‌کیسی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، برایان وینمن سخنگوی پنتاگون، رایان کروکر سفیر آمریکا در عراق حمله نظامی به ایران را تکذیب کنند.

مایکل هایدن رئیس سازمان سیا (CIA) گفت: "نشانه‌آی در دست نیست که ایران برنامه هسته‌ای برای ساخت بمب اتم را از سر گرفته باشد. اما اگر ایران مورد حمله قرار گیرد به حزب‌الله فشار وارد می‌کند تا واکنش نشان دهد رئیس سیا (CIA) افزود: "ضربه صادرات نفت مساوی استفاده از سلاح‌ هسته‌ای بوده و به زیان کشورهای مختلف از جمله آمریکا خواهد بود."
و به همین جهت سه نظامی چهار ستاره آمریکا دریادار ویلیام فالون، جان ابی‌زید و آنتونی زینی با حمله نظامی به ایران مخالفت کردند. مجموعه این شواهد وتراین به خوبی نشان می‌دهد که حمله نظامی به ایران برخلاف حجم گسترده تبلیغات رسانه‌ای بیشتر جنگ روانی است تا تهدید واقعی.


نوشته شده در پنج شنبه 90/11/27ساعت 7:1 عصر توسط اکبر نبی نظرات ( ) |

پس از روی کار آمدن دولت افراطی در این کشور
تهدیدهای تازه اسرائیل علیه ایران آغاز شد
با آغاز به کار دولت افراطی اسرائیل، تهدیدهای این رژیم علیه ایران مجددا آغاز شده است. شیمون پرز رئیس جمهوری اسرائیل در یک مصاحبه رادیویى ‌از ایران خواست وارد گفت و گوهاى پیشنهادى ‌باراک اوباما‌ رئیس جمهوری امریکا شود.پرز تهدید کرد،‌ چنانچه احمدى نژاد سرانجام نخواهد موضعگیرى هسته‌اى‌اش را نرم تر کند،‌ ما وى را مورد حمله قرارخواهیم داد.

با آغاز به کار دولت افراطی اسرائیل، تهدیدهای این رژیم علیه ایران مجددا آغاز شده است. شیمون پرز رئیس جمهوری اسرائیل در یک مصاحبه رادیویى ‌از ایران خواست وارد گفت و گوهاى پیشنهادى ‌باراک اوباما‌ رئیس جمهوری امریکا شود.

 پرز تهدید کرد،‌ چنانچه احمدى نژاد سرانجام نخواهد موضعگیرى هسته ایش را نرم تر کند،‌ ما وى را مورد حمله قرارخواهیم داد.

پرز از پرداختن به جزئیات دراین باره خوددارى کرد اما گفت:‌ «حمله نظامى به ایران تنها زمانى اتفاق خواهد افتاد که با پشتیبانى امریکا صورت بگیرد،‌ در غیر این صورت حمله نظامى به ایران بدون حمایت آمریکا صورت نخواهد گرفت. ما بطور یقین بدون کمک امریکا قادر به انجام این کار نخواهیم بود و به طور قطع علیه ایالات متحده هم نخواهیم بود.»

در همین حال روزنامه لس‌آنجلس تایمز با اشاره به تهدید روز گذشته شیمون پرز در گزارشى در این باره نوشت، پس از فروکش کردن چند ماهه شایعات حمله قریب‌الوقوع اسرائیل به تاسیسات هسته‌اى ایران، مجددا این شایعات آغاز شده است.

این در حالى است که محمود احمدى‌نژاد رئیس جمهوری ایران نیز در گفت‌وگوى اختصاصى با هفته‌نامه اشپیگل آلمان تصریح کرد، امریکا باید رفتار خود را در قبال ایران تغییر دهد و تهران منتظر تغییر واقعى در سیاست‌هاى واشنگتن است.

لس‌آنجلس تایمز در ادامه نوشت، دولت جورج بوش رئیس جمهورى پیشین امریکا چشم‌انداز جنگ پیش‌دستانه علیه ایران براى جلوگیرى این کشور از دستیابى به فناورى تسلیحات هسته‌اى را به حالت تعلیق در آورد و صحبت‌هاى مربوط به آن در سال آخر دوران ریاست جمهورى آن فروکش کرد. جدیدترین دور گفت‌وگوهاى جنگ با آمدن کابینه محافظه‌کار اسرائیل به رهبرى نتانیاهو آغاز شده است. نتانیاهو در مصاحبه‌اى به جفرى گولدبرگ یکى از نگهبانان سابق زندان‌هاى ارتش اسرائیل گفت که تل‌آویو براى جلوگیرى ایران از دستیابى به تسلیحات هسته‌اى در صورتى که امریکا حمله نکند، حمله خواهد کرد. تحلیلگران بر این باورند که ایران ملتى بزرگ با جمعیتى 70 میلیونى تحصیلکرده است که توانست زیرساخت‌هاى نفتى و هسته‌اى آسیب دیده خود از جنگ عراق را در مدت زمان معقولى بازسازى کند. بر اساس نظر تحلیلگران، ایران حمله اسرائیل یا امریکا به تاسیسات هسته‌اى خود را لحاظ کرده و برنامه سرى جایگزینى در مناطق دیگر ایجاد کرده است.

در همین حال خبرگزاری فارس به تحلیل مجله اینترنتى اسلیت پرداخته و آورده است، اسرائیل به این دلیل تهدید حمله به ایران را آغاز کرده زیرا که می­خواهد از قدرت منطقه‌اى شدن آن جلوگیرى کند. واقعیت اتحاد امریکا- اسرائیل که به نظر مى‌رسد بیشتر مفسران رسانه‌ها آن را نادیده می­گیرند این است که اسرائیل متحد مهم امریکا در خاورمیانه است. حمله به ایران ممکن است به دلایل مختلف خطرناک باشد اما این اقدام به دلیل احیاى توانمندى اسرائیل در زمینه اقدام نظامى تعیین کننده مطمئنا مفید خواهد بود.


نوشته شده در پنج شنبه 90/11/27ساعت 6:58 عصر توسط اکبر نبی نظرات ( ) |

   
 

برخی منابع درادامه جنگ سیاسی-روانی علیه سوریه و محور مقاومت و اتهام‌زنی به ایران مدعی شدند رئیس جمهوری سوریه اخیرا محرمانه به ایران سفر کرده است.

خبرگزاری فارس: سفر بشار اسد به تهران، خبرسازی جدید علیه محور مقاومت

به گزارش فارس، در ادامه عملیات سیاسی-روانی چند کشور غربی علیه سوریه و محور مقاومت (از جمله ایران) که از طریق رسانه‌های اروپایی-آمریکایی و برخی رسانه‌های منطقه‌ای مانند الجزیره قطر و العربیه عربستان سعودی انجام می‌شود، این بار روزنامه الزمان چاپ لندن (که سیاستی خصمانه علیه محور مقاومت منطقه دارد)، مدعی شد که بشار اسد اخیرا در سفری محرمانه به ایران سفر کرده است.
 
پس از انتشار شایعاتی مبنی بر کمک مالی ایران به سوریه که دمشق آن را بشدت تکذیب کرد، استفاده از عناصر ایرانی در سوریه علیه تظاهرات‌کنندگان که رسانه‌های صهیونیستی در میان مخالفان سوریه شایعه کردند، این بار در جدیدترین شایعه روزنامه الزمان به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که بشار اسد اخیرا به ایران سفر و با محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری و آیت‌الله خامنه‌ای رهبری ایران دیدار کرده است.
 
بنا بر ادعای این روزنامه، اسد در این دیدارها تحولات کشورش را به اطلاع مقامات ایران رسانده است و مقامات ایران در مقابل توصیه کرده‌اند که تلاش‌های عربی برای سوریه را رد نکند و در مقابل تعاملی مثبت با آنان داشته باشد.
 
این خبر که تا این لحظه (لحظه تنظیم خبر) در جای دیگری منتشر نشده است در گام نخست با استقبال سریع رسانه‌های اسرائیلی روبه‌رو شده است و روزنامه هاآرتص این خبر را منتشر کرده است.
 
در عین حال که منابع و دیپلمات‌های غربی از همکاری آمریکا با عربستان سعودی، قطر و اردن و رژیم صهیونیستی برای ناامن کردن سوریه از طریق حمایت از گروهک‌های مسلح چندین بار خبر داده‌اند، در مقابل، منابع اسرائیلی نیز بارها تلاش کرده‌اند که وانمود کنند ایران در آنچه این کشورها آن را سرکوب اعتراضات در سوریه می‌خوانند، دخیل است.
 
بشار اسد ماه گذشته میلادی در سالروز تشکیل نیروهای مسلح در سوریه در سخنانی با اشاره به این فشارها و رد شایعات درباره ارتش سوریه، تاکید کرد که اگر کشورهای غربی تصور می‌کنند دمشق به این فشارها تن می‌دهد، سخت در اشتباه هستند.


نوشته شده در پنج شنبه 90/11/27ساعت 6:53 عصر توسط اکبر نبی نظرات ( ) |

سردار عراقی اعلام کرد
آزمایش سلاح‌ها و تجهیزات جدید و مدرن سپاه در رزمایش حامیان ولایت
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: در رزمایش‌ حامیان ولایت سلاح‌ها و تجهیزات جدید و مدرن نیروی زمینی سپاه مورد آزمایش قرار گرفت و استحکاماتی که با خلاقیت و ابتکار کارشناسان داخلی ساخته شده بود نیز به نمایش در آمد.

رزمایش "حامیان ولایت" نیروی زمینی سپاه با اعلام رمز "لبیک یا خامنه‌ای" توسط سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه دقایقی یش در منطقه وسیعی از مناطق عمومی جنوب کشور آغاز شد.
سردار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن تشریح روند برگزاری رزمایش "حامیان ولایت" نیروی زمینی سپاه، گفت: در این رزمایش رزمندگان نیروی زمینی سپاه در قالب قرارگاه مدینه و تیپ 33 هوابرد المهدی دکترین نظامی این نیرو را به لحاظ رسته و تاکتیک در منطقه عمومی جهرم به اجرا در آوردند.
وی در خصوص یگان‌های عمل کننده در رزمایش "حامیان ولایت" اظهار داشت: در این رزمایش یگان عمل کننده، یگان هوابرد است که گردان‌های تکاور و هوابرد را شامل می‌شود.
عراقی با بیان اینکه در رزمایش "حامیان ولایت" شیوه جنگیدن گردان‌های عمل کننده در شرایط مشابه با سرزمین هدف مورد آزمایش قرار گرفت، تصریح کرد: در این رزمایش نیروها حفظ و امنیت امکانات و تجهیزات خود را در برابر دشمن تمرین کردند.
وی افزود: منطقه رزمایش "حامیان ولایت" از سنگرهایی که به لحاظ نظامی ابتکاری هستند برخوردار بوده و یگان‌های عمل کننده به نحوی در منطقه پراکنده شدند که قابلیت رصد آنها با دوربین‌های پیشرفته نیز امکان پذیر نمی‌باشد.
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه خود کافی بودن، طراحی متمرکز و اجزای غیرمتمرکز را از خصوصیات رزمایش "حامیان ولایت" خواند و تصریح کرد: نیروی‌های عمل کننده در این رزمایش در گروه‌های کوچک سازماندهی شدند با این توانایی که با توجه به سلاح و تجهیزات خود هر زمان که دید و تیر مستقیم و موثر آنها به دشمن رسید ماموریت خود را آغاز کرده و به مقابله با تهدید دشمن پرداختند.
وی اظهار داشت: در رزمایش "حامیان ولایت" ترکیبی از نیروهای تکاور هوابرد، تله‌های انفجاری و انواع آتش‌های منحنی، مستقیم و سایر آتش‌های طراحی شده توسط کارشناسان به طور همزمان بکار گرفته شد.
عراقی ارتقای توان تاکتیکی و تکنیکی نیروها، تمرین گروهی و کسب آمادگی رزم یگان‌ها را از جمله اهداف برگزاری رزمایش "حامیان ولایت" خواند و تصریح کرد: در این رزمایش‌ها سلاح‌ها و تجهیزات جدید و مدرن نیروی زمینی سپاه مورد آزمایش قرار گرفت و استحکاماتی که با خلاقیت و ابتکار کارشناسان داخلی ساخته شده بود نیز به نمایش در آمد.
وی با اشاره به برگزاری رزمایش "شهدای وحدت" در منطقه عمومی شمال شرق نیز اظهار داشت: نزدیک به یک ماه پیش به منظور اجرای دکترین نظامی نیروی زمینی سپاه رزمایشی در قالب یگان‌های رزمی برگزار شد که در آن شیوه جنگ زرهی در شرایط نامتقارن به اجرا در آمد و به گواه کارشناسان و صاحب نظران نظامی رزمایشی با اهمیت و ارزنده بود.
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان با بیان اینکه رزمایش "حامیان ولایت" محصول بیش از دو ماه تلاش ارزشمند و مبتکرانه جان بر کفان نیروی زمینی سپاه است، تاکید کرد: با برگزاری این رزمایش‌ها توان عملیاتی نیروها ارتقا یافته و اگر در هر نقطه‌ای بخواهند وارد عمل شوند قادر خواهند بود تاکتیک‌های مورد نظر را در برابر تهدیدات به کار گرفته و از عهده ماموریت خود به خوبی برآیند.


نوشته شده در جمعه 90/11/21ساعت 5:14 عصر توسط اکبر نبی نظرات ( ) |

<      1   2   3   4   5   >>   >

Design By : Pichak